.:MENU:. ........................
Team
CZ-350
Galeria
Konserwacja
Przeróbki
Usterki
Tuning
Sklepy
Download
Autor strony
Księga gości
Linki
|
Akumlator
W akumulatorze powinien zawsze być utrzymany stały poziom kwasu (powinien być we wszystkich ogniwach jednakowy - po zgrubienie wewnątrz ogniwa), gęstość kwasu i stan naładowania. Kontrolować poziom kwasu należy przeprowadzać ok 2x w miesiącu. Jeżeli kwas się nie wylał, dolewamy wody destylowanej a jeżeli kwas się wylał, dolewamy do akumulatora prawidłowo rozcieńczony kwas. Uzupełnianie akumulatora powinno odbywać się przed podróżą, a dopiero co naładowany akumulator nie powinien stać więcej niż 10 godzin. Dodatkowo, co 3 miesiące powinniśmy sprawdzić w warsztacie gęstość kwasu (prawidłowa od 30 do 32 Be (gęstość pomiarowa 1,26 do 1,285). Właściwa gęstość ma wpływ na ładowanie i chroni akumulator przed zamarznięciem.
Stopień rozładowania akumulatora |
Gęstość elektrolitu |
Punkt zamarzania |
1/4 |
1,24 |
- 40 C |
1/2 |
1,23 |
- 30 C |
3/4 |
1,185 |
- 20 C |
Całkowicie |
1,14 |
- 10 C |
Jeżeli nasz motocykl będzie przez dłuższy czas stał w garażu nie używany (np. w okresie zimowym), powinniśmy wyjąć akumulator, postawić go w suchym miejscu i zajmować się nim tak, jakby cały czas był w motocyklu (np. sprawdzać naładowanie, uzupełniać wodę destylowaną, doładowywać). Trzeba pamiętać, że w czasie montażu akumulatora do motocykla, należy biegun dodatni połączyć z masą. Jeżeli zrobimy to w niewłaściwy sposób, możemy spalić bezpiecznik i rozmagnesowac prądnicę. Pamiętaj również, aby styki akumulatora były czyste.
Smarowanie
Przebyte km. |
Co smarować? |
Czym smarować? |
500 |
Sworznie dźwigni |
Olej M2T |
1000 |
Skrzynia biegów |
Olej PP 90 |
2000 |
Tylne widły, łańcuch wtórny |
Smar A 00 |
3000 |
Sworznie wahaczów przerywacza Wojłok przerywacza Napęd szybkościomierza |
Olej M2T Smar AV2 (SP4) Olej M2T |
5000 |
Klucze hamulców Sworzeń podstawki Linki cięgna Bowdena Manetka |
Olej PP 90 Olej PP 90 Olej PP 90 Smar A 00 |
8000 |
Łożyska kół Łożysko tylnego koła łańcuchowego Kulki w głowicy mechanizmu kierowniczego |
Wszystko smar AV2 (SP4) |
Wg potrzeby |
Zawieszenie tylne Widelec przedni |
Olej do amortyzatorów Olej M 3-A 10 (10 W/30) |
Wg potrzeby |
Gardło właściciela ;) |
Heineken |
Po sezonie...
W tym miejscu postaram się opisać rzeczy, o których nie powinniśmy zapominać przygotowując naszą maszynę na zimę. Opisane tutaj czynności wykonujemy w zależności od przebytych w trakcie sezonu kilometrów. Dla przykładu - ja w sezonie 2003, zrobiłem prawie 4000km, więc robię wszystko :(
1. Po przejechaniu 500 km:
- Dociągnięcie wszystkich śrub i nakrętek (szczególnie silnika na ramie).
- Kontrola poziomu elektrolitu w akumlatorze - jeżeli jest za mało to należy dolać wody destylowanej. Na zimę (jeżeli nie mamy ogrzewanego garażu ;) należy postę pować jak opisałem w punkcie "Akumlator" tego działu :)
- Kontrola nastawienia hamulców, regulacja cięgien lub ich wymiana. Jeśli wymieniamy linki, to mozna je smarnąć czymś przy dźwigniach (elementy pracujące przecierają linki).
- Kontrola szczelności wydechów. Najlepiej wszytko rozkręcić, przeczyścić i złożyć z powrotem. BTW: Przydadzą się do tego gumowe rękawiczki jednorazowe, ponieważ czyszczenie wydechów, to baaardzo brudzące zajęcie...
- Kontrola zapłonu, świec, nastawienie odległości między elektrodami świecy na 0,7 mm. Ja się przyznam, że najlepszym moim zdaniem rozwiązaniem jest wymiana świec.
- Nasmarowanie sworznia dźwigienek sprzęgła, hamulca przedniego i tylnego (to przy okazji wymiany linek rodzaju wszelkiego).
- Wymiana oleju w przekładni.
- Oczyszczenie gaźnika
- Kontrola naciągnięcia łańcucha - kantrola dociągnięcia ścigącza i umocowania koła tylnego.
2. Po przejechaniu 1500 km:
- Nasmarowanie okrężnych raczek gazu i półautomatu sprzęgła.
- Regulacja nastawienia biegu jałowego.
- ...reszta jak w punkcie "1"...
Po przejechaniu 3000+ km:
- Usunięcie wszelkiero rodzaju zanieczyszczeń łańcucha napędowego (oczywiście najpierw go zdemontować) najlepiej za pomocą stalowej szczoteczki. Wymycie łańcucha w benzynie lub nafcie. Dobrze jest też Wyczyszczony łańcuch zanurzyć w ogrzanym smarze łańcuchowym RP o temperaturze 80 °C. Po okapaniu smaru zamontować łańcuch i odpowiednio naciągnąć.
- Przedmuchać filtr powietrza lub go wymienić (koszt ok. 10zł).
- Sprawdź, czy pływak w gaźniku nie potrzebuje czasem wymiany (mój jest troszke powgniatany - taki urok IKOV'a)
- Wymiana oleju w przednich widełkach i ewentualne ich uszczelnienie (praktycznie wymieniać olej w zawieszeniu można co 5tys. km).
- ...reszta jak w punkcie "1" i "2"...
|