.:MENU:. ........................
Team
CZ-350
Galeria
Konserwacja
Przeróbki
Usterki
Tuning
Sklepy
Download
Autor strony
Księga gości
Linki
|
Polerka poryw silnika (efekty można zobaczyć w dziale "Przeróbki")
Sposób pierwszy: Pokrywy polerowane są bardzo prostym urządzeniem - własną ręką. Zaczynasz od papierków ściernych. 220 następnie przechodzisz przez 400, 500, 600, 800, kończysz na 1200. Każdym papierem trzesz do tej pory aż znikną rysy po wcześniejszym papierze. Do polerki używaj pasty AUTOMAX w zielonym opakowaniu. Na papier 1200 nałóż maleńką ciupinke tej pasty i heja. Powinno się już świecić. Na koniec walisz samą pastą do urzygu. Jeśli nie widać już najdrobniejszych rys i świeci się wszystko jak psu jajca glancujesz wszystko sucha flanelą. Większość z tych operacji można zrobić maszynowo, ale efekty są mniej zadowalające. Najlepiej rączką (miłość to cierpienie).
Sposób drugi: Polerowałem małą tarczą futrzaną zakładaną na wiertarkę (pasta polerska kupowana w kostkach). Zeszło może ze trzy godziny ogółem na obydwa dekle.
Sposób trzeci: Wszystko robimy tak samo jak w poprzednich przykładach, tylko że dodatkowo można pozbyć się napisu "JAWA" :)
Stacyjka w niestandardowym miejscu :)
Tutaj nie ma się za bardzo co rozpisywać - jeżeli zmieniłeś sobie zegary na jawowskie nie zmieniając równocześnie półek, to niestety nie masz gdzie umieścić stacyjki :-\ Bardzo fajnym i oryginalnym rozwiązaniem zdaje się być umieszczenie jej na "boczku" motocykla. Jest to niezły bajer, ale trzeba pamiętać aby przeprowadzając przewody nie spowodować nigdzie przebicia na masę, bo będziemy się 2 tygodnie z elektryką męczyć ;)
Dlaczego podziurawiłem tylni błotnik...
Cóż, dziurawienie tylniego błotnika było konieczne, że względu na fakt, iż zamontowałem inną lampę, która musiała być umieszczona o wiele niżej niż standardowa. Od spodu śruby trzymają wszystkie przewody - od kierunkowskazów oraz lampy. Poza tym dzięki temu rozwiązaniu, mamy całkiem niezły efekt wizualny :)
GMOLE
Gmole zamontowałem z dwóch prostych powodów: bezpieczeństwo (miałem okazje się przekonać o użyteczności tego elementu) oraz wygląd - ten kawałek rury dodaje Czesi niesamowitego uroku :) Miałem jednak mały problem, ponieważ moja Czesia (6V) nie miała możliwości zamontowania gmoli. Należało więc przyspawać odpowiednie mocowanie z przodu ramy. Ze względu na fakt iż nie wolno spawać żadnych pojazdów bez specjalistycznych atestów spawacza ;) musiałem owy spaw dobrze ukryć, aby na przeglądach nikt się nie doczepił. Wystarczyła do tego zwykła szpachla blacharska i odrbobina fabry :)
Montaż obrotomierza...
Niestety, ale w CeZecie 6V'towej obrotomierz nie był montowany :( Dlatego, jeżeli mamy ochotę zmienić ten stan, musimy zaopatrzyć się w następujące elementy: Obrotomierz (chyba oczywiste), linkę, pokrywę silnika od strony skrzyni biegów (standardowa pokrywa nie ma specjalnego wytłoczenia na zamontowanie mechanizmu) i takie dwa ślimaczki, jakie są na zdjęciach. Po poprawnym zamontowaniu każdego elementu, możemy cieszyć się widokiem dwu zegarów :)
|